کربلا صحنه ظهور و بروز عالی ترین درجه ایمان است

کربلا صحنه ظهور و بروز عالی ترین درجه ایمان است

 

آیت الله اراکی, کربلا را صحنه ظهور و بروز عالی ترین درجه ایمان دانست و تصریح کرد: ایمان ابراهیمی (ع) در کربلا به منصه ظهور رسید و فصل جدیدی در حیات بشر ایجاد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر آیت الله اراکی، ایشان که امروز در اختتامیه سلسله نشست های تخصصی ملت ابراهیم در قم سخن می گفت با گرامیداشت یاد شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهید ایشان و همچنین اشاره به عنوان «ملت ابراهیم» اظهار کرد: ملت، فراتر از یک جامعه به هم پیوسته با حاکمیت مرکزی است؛ بلکه مراد از آن، دین و نظام حاکم بر جامعه است که ملت ساز می شود.

وی افزود: پس بر این اساس، ملت بدون دین، اصلا ملت نیست.

آیت الله اراکی همچنین گفت: حضرت ابراهیم (ع) پایه گذار دینی است که سرانجام جامعه جهانی بشر به وسیله دین او اداره خواهد شد؛ همچنان که بر اساس آیه مبارکه «قال آنی جاعلک للناس اماما»، حضرت ابراهیم (ع) تنها بر مردم دوران خود حاکم نبود بلکه آن حضرت «للناس» امام بوده است.

وی اضافه کرد: ویژگی شریعت ابراهیمی (ع) آن است که تا تثیت تمدن جهانی اسلام و حاکمیت پیامبر خاتم (ص) و امام زمان (عج) ادامه می یابد.

آیت الله اراکی ادامه داد: باید توجه داشت که أیات ۱۲۴ به بعد سوره مبارکه بقره، تبیین سیر برقراری تمدن نهایی متعالی در جهان است که عبارت «ملت ابراهیم» هم در همان محدوده آیات به کار رفته است.

وی با اشاره به درجات اسلام و ایمان خاطر نشان کرد: اسلام و ایمان زبانی، ایمان قلبی، ایمان تسلیمی و ایمان ابراهیمی (ع)، چهار درجه اسلام و ایمان و نشانه تعالی در این سیر است.

وی کربلا را صحنه ظهور و ابراز اسلام و ایمان ابراهیمی (ع) دانست و تاکید کرد: در این درجه از اسلام و ایمان، تنها و تنها رضای الهی مطرح است و بس.

پایان پیام/