استکبار بداند پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت است و در آینده نزدیک تثبیت خواهد شد

آیت الله اراکی در مراسم بزرگداشت شهید ابوتقوی السعیدی:

استکبار بداند پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت است و در آینده نزدیک تثبیت خواهد شد

 

آیت الله اراکی تاکید کرد: این سنت الهی است که همه گروه های مقاومت اسلامی در صورت تداوم این مسیر، سرانجام به پیروزی حتمی برسند و ان شاء الله جشن نیمه شعبان سال جاری مقدمه جشن پیروزی نهایی مقاومت علیه مستکبران خواهد بود.

آیت الله اراکی پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم و در مراسم بزرگداشت شهید ابوتقوی السعیدی، معاون نظامی جنبش مقاومت اسلامی نجبا و از فرماندهان عالیرتبه حشد شعبی با گرامیداشت یاد و جهاد همه مجاهدان راه خدا اظهار کرد: شهید ابوتقوی السعیدی نقش موثری در کوبیدن پایگاه های استکبار آمریکایی در عراق و منطقه داشت و از قله های استقامت در منطقه به شمار می آید.

وی با اشاره به پیوند مقاومت در کربلای سال ۶۱ هجری و مقاومت در کربلای معاصر و جنگ جبهه حق و باطل ادامه داد: باید دانست که مقاومت اسلامی تنها یک تاکتیک سیاسی نیست؛ بلکه یک جریان اصیل قرآنی و مسیر حرکتی همه انبیاء بوده است.

آیت الله اراکی با تصریح بر این که سابقه محور مقاومت با تاریخ همه انبیای الهی پیوند خورده است گفت: مقاومت اسلامی بر اساس دو میثاق الهی تعریف می شود که اساس پیوند امت های الهی با پروردگار متعال است.

وی به آیات 22 و 23 سوره مبارکه فتح توجه داد و گفت: سنت الهی این است که در رویارویی با جبهه استکبار، نصرت همواره برای جبهه حق است؛ البته به شرط مقاومت و ایستادگی و پایداری در مسیر خدا.

آیت الله اراکی افزود: بنابراین پیمان و میثاق نخست، میثاق اطاعت و پیروی از خدا و برای خدا قیام کردن است.

ایشان سپس به آیه مبارکه «ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه …» پرداخت و گفت: میثاق دوم، میثاق نصرت و یاری خدا تا آخرین نفس است؛ لذا باید گفت اگر جامعه ای اطاعت از خدا را سرلوحه خود قرار دهد؛ خدا هم به عهد خود عمل خواهد کرد.

وی مقاومت اسلامی را به معنای وفای به این دو پیمان و هویت حزب الله را هویت این دو میثاق خواند و اضافه کرد: تعبیر مولا امیرالمومنین (ع) در لحظه شهادت یعنی عبارت «فزت و رب الکعبه»، اشاره ای به فراز آخر همین آیه اخیر است.

آیت الله اراکی معنای حقیقی شهادت را بر اساس آیات قرآنی، گواهی دادن شهید به حق عنوان کرد و ادامه داد: روایاتی مانند

«علی مع الحق و الحق مع علی» یادآور همین معنای حقیقی است.

وی سپس به آیه ۱۷ سوره مبارکه هود اشاره و اضافه کرد: بر اساس تعبیر مفسران، عبارت «شاهد منه» در این آیه مبارکه به وجود امیرالمومنین (ع) توجه دارد.

آیت الله اراکی همچنین آیه مبارکه ۱۴۰ سوره آل عمران را یادآور شد و گفت: باید گفت افرادی که با وجود همه سختی ها، در مسیر مقاومت و ایثار، پایداری می کنند و تا آخرین نفس ثابت قدم می مانند، همان شاهدان راه حق و حقیقت اند.

ایشان به جنگ استکبار علیه مقاومت مردم مظلوم غزه اشاره کرد و افزود: البته که دشمنان به مقاومان در راه خدا صدمه زده و می زنند؛ اما همین مقاومان تا آخرین نفس پایداری کرده و شاهدانی بر حق می شوند.

آیت الله اراکی همچنین بخشی از سخنان خود را در جمع خانواده شهید السعیدی، نمایندگان گروه های محور مقاومت، میهمانان بین المللی و برخی دیگر از مردم به زبان عربی ایراد کرد و گفت: اهالی غزه به رغم همه مصیبت ها ثابت قدم مانده اند و می دانند که خدا با مردم غزه است و از این رو و با توجه به سنت تخلف ناپذیر الهی، غزه سرانجام پیروز خواهد شد.

وی سپس خاطر نشان کرد: ما از غزه و مقاومت اسلامی پشتیبانی می کنیم و البته آمریکا و همه مستکبران را از منطقه بیرون خواهیم کرد.

ایشان همچنین گفت: استکبار بدانند پیروزی از آن ماست و در آینده نزدیک تثبیت خواهد شد.

آیت الله اراکی با یادآوری این که همه گروه های اسلامی سرانجام به پیروزی حتمی خواهند رسید عنوان کرد: ان شاء الله جشن نیمه شعبان امسال، مقدمه جشن پیروزی نهایی علیه مستکبران خواهد بود.

پایان پیام/