امروز جبهه مقاومت، جریان فعال و جبهه استکبار، جریان منفعل منطقه است

امروز جبهه مقاومت، جریان فعال و جبهه استکبار، جریان منفعل منطقه است

 

آیت الله اراکی با تصریح بر این که انقلاب اسلامی به یک گرایش سیاسی اجتماعی نیرومند فرامرزی به نام جریان المقاومه تبدیل شده است تاکید کرد: امروز استکبار جریان فعال منطقه نیست؛ بلکه جبهه استکبار در منطقه منفعل شده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر آیت الله اراکی، ایشان امروز در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی(ره) و تجلیل از پژوهشگران و صاحبان آثار برتر پژوهشی جامعة المصطفی و بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ باقر شریف القرشی با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد آن مرحوم اظهار کرد: وی یکی از احیاگران امر اهل بیت (ع) و دارای سلوک ربانی و الهی بود.

ایشان آیت الله القرشی را مردی بزرگ در ابعاد مختلف و شخصیتی برجسته و شایسته بزرگداشت و تجلیل خواند و خاطر نشان کرد: ایشان هم در بعد اخلاقی مانند تواضع، زهد، حسن خلق، تعبد و اشتغال به ذکر خدا و هم در بعد علمی زبانزد و صاحب نظر بود.

وی سپس عنوان کرد: یکی از امتیازات علمای پیرو مکتب اهل بیت (ع) در صحنه های نبرد فکری با بیگانگان این است که آنان در صف مقدم دفاع از اندیشه های ناب اسلامی و زیرساخت های تمدنی اسلام بوده اند.

آیت الله اراکی همچنین به نحله های مهاجم علیه اسلام پرداخت و گفت: نخستین نحله ای که به سوی جهان اسلام هجوم آورد؛ تفکر داروینیسم بود که خط مقدم نقد علمی و مستند این تفکر را باید در دو شخصیت سید جمال الدین اسدآبادی با کتاب «الرد علی الدهریین» و حاج آقا رضا مجد اصفهانی با کتاب «نقد فلسفه داروین» جستجو کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که موج کمونیسم و مارکسیسم پس از داروینیسم پدید آمد که در آن عرصه هم شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی، آیت الله مطهری، آیت الله سیدمحمدباقر صدر، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی بهترین نقدها را نوشتند.

آیت الله اراکی با اشاره به دو نوع رویارویی دانشمندان اسلامی با جریان مارکسیسم و سوسیالیسم گفت: یک نوع از این رویارویی مربوط به حوزه فلسفه است؛ اما برخی علما و از جمله علامه قرشی از دریچه میدانی به این مقابله پرداختند.

ایشان اضافه کرد: علامه قرشی از اولین کسانی بود که در این عرصه کتابی با عنوان «العمل و حقوق العامل فی الاسلام» نوشت و به حضور اجتماعی مارکسیسم توجه کرد که البته این کتاب ارزشمند نیاز به تبیین بیشتر در محافل علمی و اندیشه ای دارد.

وی با یادآوری خدمات موثر و مفید علمی مرحوم القرشی در طول هفتاد سال عنوان کرد: این عالم بزرگ در کتاب «العمل و حقوق العامل فی الاسلام» به مدیریت رابطه بین سرمایه و کار که همچنان از مسائل اقتصادی مطرح جهان است اشاره می کند؛ ضمن آن که مشکل کارگر نیز در این کتاب مورد توجه قرار گرفته که این مشکل نیز همچنان از معضلات اقتصاد بین المللی تلقی می شود.

ایشان با اشاره به این که بعد از وقوع انقلاب اسلامی، چالش های اندیشه سیاسی جایگزین چالش های اندیشه فلسفی شد خاطر نشان کرد: با صراحت اعلام می کنم علمای فلسفه سیاسی اسلام در رویارویی با اندیشمندان فلسفه سیاسی غرب، دست بالا را داشته اند و البته همین تفوق سبب پیدایش جمهوری اسلامی شد؛ حاکمیتی که به ۴۵ سالگی خود رسیده و همچنان در حال پیشرفت و گسترش است.

آیت الله اراکی با اشاره به این که انقلاب اسلامی امروز به گرایش نیرومند اجتماعی سیاسی فرامرزی به نام جریان المقاومه تبدیل شده است اضافه کرد: جریان مقاومت در رویارویی با دشمنان استکباری توانسته نقشه های آنان را بر هم زند و از اجرای سیاست های مستکبران برای سلطه بر منطقه جلوگیری کند.

وی با بیان این که امروز جریان مقاومت به عنوان جبهه فعال منطقه عمل می کند گفت: استکبار به جریان منفعل منطقه تبدیل شده است.

پایان پیام/