اهل علم هر روز نیت و قصد قربت خود را با خدا تجدید کنند

اهل علم هر روز نیت و قصد قربت خود را با خدا تجدید کنند

آیت الله اراکی تصریح کرد: شایسته است اهل علم هر روز نیت و قصد قربت خود را در علم آموزی تجدید کنند تا تلاش های آن ها در این مسیر تنها برای کسب رضای الهی باشد.

ایشان که روز دوشنبه در مراسم تقدیر از استادان مدرسه امیرالمومنین (ع) سخن می گفت با اشاره به آیه مبارکه «فسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون» گفت:مفسرین و فقها اهل الذکر را در این آیه بر اساس ذیل آیه به اهل علم تفسیر می کنند .
وی با بیان این پرسش که چرا از عالمان به اهل الذکر تعبیر شده است اظهار کرد: ما در مجموعه فرهنگ اسلامی، علم بدون ذکر را اصلا علم نمی دانیم و البته علم بدون عمل را نیز علم غفلت زا می دانیم.
ایشان با اشاره به آیات پایانی سوره مبارکه آل عمران، علم حقیقی را علم آشنایی با فرمان خدا عنوان کرد و افزود: در این عالم، چیزی بالاتر از و نافذتر از فرمان خدا نداریم.
آیت الله اراکی اضافه کرد: باید فرصت ها را در آموزش و آموختن علم فرمان الهی و علم حقیقی غنیمت دانست.
ایشان همچنین تاکید کرد: شایسته است اهل علم هر روز نیت و قصد قربت خود را در علم آموزی تجدید کنند کنند تا تلاش های آن ها در این مسیر تنها برای کسب رضای الهی باشد.
وی با اشاره به روایت «العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء» گفت: باید از خداوند متعال برای فهم مطالب علمی و نه صرفا به ذهن سپردن آن ها مدد بگیریم.
ایشان در ادامه یادآور شد: تعلیم و تعلم علم همراه با ذکر یا همان علم عاشقانه و عارفانه، هیچ گاه خسته کننده نیست؛ چراکه علم همراه با ذکر است که درجه ای از وصل و قرب بیشتر به خدا را برای عالم و متعلم پدید می آورد.