ایران امروز یک قدرت بین المللی است/ انتخابات باشکوه، افزاینده اقتدار کشور است

ایران امروز یک قدرت بین المللی است/ انتخابات باشکوه، افزاینده اقتدار کشور است

 

آیت الله اراکی با تصریح بر این که ایران امروز یک قدرت بین المللی و زبانزد در بسیاری از دانش هاست تاکید کرد: مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات، زمینه ساز قدرت و اقتدار بیشتر کشور است.

 

آیت الله اراکی شنبه شب در آستان مقدس حضرت امام زاده اسحاق (ع) و در جمع مردم ولایتمدار ساوه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با تبریک سالروز پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی و حلول ماه شعبان المعظم اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری قائد عظیم الشان امام خمینی (ره)، حادثه ای عادی و گذرا نبود؛ بلکه تحول بزرگ تاریخی در جامعه بشر را به دنبال داشت.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی، عامه مردم در فقر و تنگدستی بودند و البته فرهنگ حاکم نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر جهان، فرهنگ تسلیم در برابر ستمگران و مستکبران بود و در کشور ما، کسی جرات مخالفت با شاه را نداشت و حتی قانون خفت بار کاپیتولاسیون را برای صیانت مستشاران خارجی و یا تغییر تاریخ هجری را مصوب کردند؛ اما پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، این کشور استقلال و عزت یافت و فرهنگ مقاومت را به سراسر جهان صادر کرد.

ایشان ادامه داد: باید دانست که دلیل مخالفت استکبار با دین الهی آن است که بتوانند استقلال ما را لگدمال کنند و ما را تحت سلطه خویش در آورند.

آیت الله اراکی با مقایسه امکانات مردم و دستاوردهای کشور در زمان پیش و پس از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: وابستگی های ایران به کشورهای بیگانه در زمان پیش از انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست؛ اما مردم به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی توانستند این وابستگی خفت بار را به استقلال عزتمندانه تبدیل کنند.

وی سپس به اهمیت منطقه سوق الجیشی خاورمیانه توجه داد و گفت: ۷۰ درصد انرژی دنیا در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس تولید می شود و با توجه به اهمیت انرژی در کسب قدرت و ثروت، مستکبران عالم برنامه ریزی کردند تا از طریق اسرائیل، بر این منطقه مسلط باشند؛ اما انقلاب اسلامی این توطئه را شناخت و تلاش کرده و می کند تا به همت آزادیخواهان و عدالت طلبان در سراسر جهان، هیمنه استکبار را بشکند و حکومت جهانی مستضعفان را مستحکم کند.

ایشان در ادامه عنوان کرد: یکی از تبلیغات و فشارهای اسرائیل علیه ایران این است که می گویند ایران خواهان نابودی اسرائیل است و نمی خواهد اسرائیل وجود داشته باشد؛ در حالی که ما می گوییم اصلا دولت و حکومتی به نام اسرائیل وجود ندارد چراکه اولا مرز مشخصی همانند دیگر کشورها ندارد؛ ثانیا ملتی ندارد بلکه افرادی را از سراسر جهان به این منطقه آورده و اسکان داده اند؛ ثالثا آن که دولت تثبیت شده ای هم ندارد چراکه از وقتی ایجاد شده در درگیری و جنگ با داخل و خارج خود بوده است.

آیت الله اراکی سپس به اهمیت انتخابات در حاکمیت مردم سالاری دینی پرداخت و بیان کرد: همه انتخابات ها در کشور ما، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه مجلس شورای اسلامی، چه شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات مجلس خبرگان با رای و نظر مردم معنادار می شود.

وی افزود: مردم حتی با انتخاب نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری، هم در انتخاب رهبر و هم در نظارت بر رهبر مشارکت دارند؛ چراکه خبرگان هم رهبر را انتخاب می کنند و هم توجه دارند که شرایط و توانایی رهبری مستمر باشد که این مهم از طریق برخی کمیسیون ها و از جمله کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان انجام می شود.

آیت الله اراکی همچنین نعمت بزرگ نظام اسلامی را شایسته شکرگزاری به درگاه الهی دانست و اضافه کرد: امام خمینی (ره) با قیام خود و امام خامنه ای با تداوم این راهبری، راه جدیدی را در مسیر زندگی بشریت گشوده اند که باید شکرگزار این نعمت باشیم.

وی با تاکید بر این که ایران امروز، یک قدرت بین المللی است که در بسیاری از دانش ها زبانزد است تصریح کرد: قطعا مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، سبب قدرت بیشتر و اقتدار بیشتر نظام اسلامی خواهد بود و البته اگر خدای ناکرده این مشارکت ضعیف باشد، دشمنان را علیه ملت ایران گستاخ تر خواهد کرد.

پایان پیام/