ایران در آینده ای نه چندان دور به یکی از قدرت های برتر جهان تبدیل خواهد شد

ایران در آینده ای نه چندان دور به یکی از قدرت های برتر جهان تبدیل خواهد شد

آیت الله اراکی مقاومت اسلامی فلسطین، یمن، حزب الله لبنان و اجرای عملیات هایی مانند طوفان الاقصی را، از برکات و درس های انقلاب اسلامی برای مردم این مناطق خواند و تاکید کرد: قطعا ایران در آینده ای نه چندان دور با استعدادهای سرزمینی و انسانی خود، از قدرت های برتر جهان خواهد بود.

آیت الله اراکی دیروز در جمع مردم خمین در مسجد جامع این شهر با تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به ملت ایران و مستضعفان جهان بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز تحولی بزرگ در جامعه بشر بود؛ چراکه تا پیش از آن، همه محکوم طواغیت عالم بودند، اما این قیام و انقلاب، مستضعفان جهان را بیدار کرد.

وی با اشاره به نمونه هایی از ظلم طواغیت و شاهان سلسله های مختلف به مردم اظهار کرد: حتی در دوره پهلوی، برخی مردم را به جرم حمل عکس امام اعدام می کردند و به اسم اصلاحات ارضی، کشاورزی مردم را نابود کردند.

آیت الله اراکی با بیان این که مبارزه با دین در دستور کار پهلوی بود گفت: هدف آن ها این بود که اثری از اسلام در این کشور باقی نماند.

ایشان با بیان این سوال که چرا علم و دانش در دوران پهلوی با وجود هوش و ذکاوت ایرانی پیشرفت خاصی نداشت خاطر نشان کرد: مبنای کار آن ها این بود که همه چیز از خارج از کشور وارد شود تا کشور عملا وابسته به بیگانه باشد.

وی با تصریح بر این که نابودی و سقوط صدام به همت جوانان باهوش و متدین ایرانی به سرانجام رسید و نه به دست آمریکایی ها افزود: برخورد حکام عرب با صدام و حمله او به کشورهای عربی یادآور آیه مبارکه شانزدهم سوره حشر است.

آیت الله اراکی با تصریح بر شخصیت جامع الاطراف‌ حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نعمت بزرگ خدا به ما گفت: یکی از کرامات حضرت امام راحل عظیم الشان (ره)، پیشگویی های محقق شده ایشان بود که از آن جمله می توان به سقوط اتحاد جماهیر شوروی، پیش بینی حمله صدام به کشورهای عربی و یا پیشگویی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

ایشان با اشاره به آیه مبارکه «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا …» گفت: امام با نور الهی و تقوای خویش می توانست این پیش بینی ها را انجام دهد؛ همچنان که با همین نور الهی، تقوا و آینده نگری توانست تاریخ دنیا را تغییر دهد.

وی افزود: بنابراین می توان دلیل دشمنی آمریکا با ایران اسلامی را فهم کرد، چرا که حضرت امام (ره) با انقلاب اسلامی، بساط سلطه استکبار آمریکا را از این کشور برچید.

آیت الله اراکی ادامه داد: حضرت امام (ره) با انقلاب اسلامی، همه ملت های دنیا را بیدار کرد و به آن ها فهماند اگر با هم یکپارچه و متحد باشند، بزرگ ترین قدرت ها هم نمی توانند بر آن ها فائق شوند.

ایشان مقاومت اسلامی فلسطین، یمن، حزب الله لبنان و اجرای عملیات هایی مانند طوفان الاقصی را، از برکات و درس های انقلاب اسلامی برای مردم این مناطق دانست و گفت: قطعا ایران در آینده ای نه چندان دور با استعدادهای سرزمینی و انسانی خود، از قدرت های برتر جهان خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد همان طور که ملت ایران توانستند توطئه های دشمنان را خنثی کنند؛ به پیروزی در عرصه اقتصادی هم دست پیدا کنند.

پایان پیام/