تداوم مقاومت اسلامی، مقدمه ای برای قیام مهدوی (عج) است

تداوم مقاومت اسلامی، مقدمه ای برای قیام مهدوی (عج) است

آیت الله اراکی تاکید کرد: تداوم انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی به معنای حرکت در مسیر بازگشت به اسلام ناب و مقدمه سازی برای قیام حضرت حجت (عج) است.

آیت الله اراکی که پنج شنبه ۱۹ بهمن در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان تفرش سخن می گفت با تبریک عید مبعث حضرت ختمی مرتبت (ص) و اشاره به بیت حافظ با تعبیر «جان فدای دهنش باد که در باغ نظر / چمن آرای جهان، خوشتر از این غنچه نبست» اظهار کرد: باید دانست که مبعث رسول خدا (ص)، آغاز نبوت ایشان نبود؛ بلکه ایشان از ابتدا، نبی خدا و‌ مورد تادیب پروردگار عالم بوده است و مبعث، زمان بعثت و آغاز ارسال به سوی مردم برای دعوت آنان بوده است.

وی با بیان این که بر اساس منابع دینی، جهان دارای سه دوره انتظار بزرگ است گفت: اولین مرحله انتظار، انتظار ظهور آدم (ع) بوده است.

آیت الله اراکی ادامه داد: مرحله انتظار دوم، انتظار پیدایش محمد مصطفی (ص) و خاندان او بود؛ یعنی از وقتی آدم (ع) آفریده شد به او گفتند که کسانی از نسل تو خواهند آمد که بهترین های عالم آفرینشند و به آن حضرت دستور داده شد که از آن ها پیروی کند.

وی با اشاره به این که تفسیر آیه مبارکه «و علم آدم الاسماء کلها» به اسماء محمد و آل محمد (ص) توجه دارد افزود: خداوند از همه پیامبران پیمان گرفت که از رسول خاتم (ص) پیروی کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به آیه مبارکه «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» عنوان کرد: بزرگ ترین ماموریت رسول الله (ص)، تحقق وعده الهی برای ایجاد جامعه صالح امام زمان (عج) است.

وی اضافه کرد: البته این جامعه عدل و حکومت عادلانه باید به وسیله خود مردم به وجود بیاید و نباید انتظار معجزه در این عرصه داشت.

ایشان همچنین در این باره یادآور شد: رسول اکرم (ص) هسته مرکزی این امر را با ایجاد حکومت اسلامی آغاز کرد و این پرورش انسان ها در زمان ائمه معصومین (ع) ادامه یافت و البته انرژی این جریان نیز توسط حماسه حسینی (ع) و در ادامه گریه بر امام حسین (ع) و اجتماعات عظیمی مانند اربعین حسینی تامین شده و می شود.

وی اضافه کرد: امروز در جامعه کلان اسلامی، جریان مقاومت اسلامی را در منطقه غرب آسیا و به برکت زحمات امام راحل (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری شاهدیم که این جریان، به غرب آسیا محدود نیست و در حال گسترش است.

آیت الله اراکی در ادامه تصریح کرد: باید گفت مقاومت اسلامی در سراسر جهان، جریانی نو در جامعه بشر است که با هدف به زیر کشیدن جریان تاریخی استکبار و همه مستکبران دنبال می شود.

وی با بیان این که حرکت عظیم امام راحل عظیم الشان (ره) سبب شده تا مستضعفان امروز، نه تنها مستضعف نباشند؛ بلکه قدرت خود را به مستکبران تحمیل کنند گفت: انتظار سوم، انتظار ظهور حضرت بقیت الله الاعظم (عج) و ایجاد حکومت عدل جهانی است.

آیت الله اراکی سپس با اشاره به آیه مبارکه ۱۵۸ سوره انعام گفت: نباید فراموش کنیم که امام زمان (عج) غائب نیست؛ بلکه این ما هستیم که غائبیم.

وی اضافه کرد: غیبت امام (عج) در سه مرحله پس از شهادت امام حسین (ع) اتفاق افتاده که مرحله نخست، عدم فراخوان امامان معصوم (ع) به قیام؛ مرحله دوم غیبت صغری با حضور نائب خاص و در ادامه غیبت کبری با حضور نائب عام است.

آیت الله اراکی تاکید کرد: بدانیم که تداوم حرکت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی به معنای بازگشت به خانه رسول الله (ص) و مقدمه سازی برای قیام مهدوی است.

ایشان با اشاره به آیه مبارکه «یا ایها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه …» گفت: خداوند در این آیه از پراکنده شدن مردم از گرد خانه رسول الله (ص) سخن می گوید؛ اما آیاتی مانند آیه مبارکه ۵۴ سوره انعام، بازگشت مردم به اسلام ناب و خانه رسول الله (ص) را نوید داده است.

پایان پیام/